Y.8 5820 ဘာေၾကာင့္ပ်က္က်ႏိုင္တယ ္ဆိုတာ
တပ္မေတာ္ေလ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာ ဥ္ျဖစ္ေသာ…Y.8 ေလယာဥ္အမွတ္ ၅၈၂၀ သည္…အက္ဒမင္ပင္လယ္ျပင္ တြင္ ထာဝရ အနားယူသြားၿပီျဖစ္ကာေလယာဥ ္ေပၚပါသြားေသာ…တပ္ဖြဲ႔ဝ င္မ်ား တပ္မိသားစုဝင္မ်ားအတြက္မ ်ားစြာစိတ္မေကာင္းျဖစ္မ ိသလိုေနာင္ဘဝဆက္တိုင္း ဒီလိုအျဖစ္ဆိုးမ်ိဳးမွကင္ းေဝးပါေစဟုဆုေတာင္းပါ၏… ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ WK Auto Mechanic ၏ မိတ္ေဆြမ်ားလည္းပါသြားခဲ ့ၿပီး…က်န္ရစ္သူ မိသားစုမ်ားအတြက္…
ထပ္တူ ထပ္မ်ွ ခံစားဝမ္းနည္းမိပါသည္။
ယခုပ်က္က်ေသာ Y.8 ေလယာဥ္သည္၂၀၁၆ မတ္လအတြင္းကေရာက္ရိွလာ ေသာ…ေလယာဥ္အသစ္ျဖစ္ၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ႏိုင္ေသာတို က္ခိုက္ေရးဗား႐ွင္း Transporter ေလယာဥ္ျဖစ္ကာ…က်ည္ဒဏ္ ေတာ္ရံရာသီဥတုဒဏ္ခံႏိုင္ ရည္ရ္ိွၿပီး…ျမန္မာျပည္ ေရာက္ၿပီးေသာ အျခား Y.8 ေလယာဥ္မ်ားထက္အီလက္ထရြန ္းပိုင္း ဆက္သြယ္ေရးပိုင္း ေလယာဥ္ကြန္ထ႐ိုးပိုင္း ေရဒါပိုင္းဆီသိုေလွာင္စ နစ္အပိုင္း အစစ အရာရာသာလြန္ေသာေမာင္းႏွ င္ခ်ိန္ နာရီ ၁၀၀၀ ပင္မျပည့္ေသးေသာပ်ံသန္ းခ်ိန္ ၀ နာရီတြင္ဝယ္ယူထားေသာေလယ ာဥ္အသစ္ျဖစ္ပါသည္…
ေလယာဥ္အင္ဂ်င္မွာ စက္ေလးလံုးတပ္အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ၿပီး…ေလယာဥ္ဆီအျပည္ ့ျဖည့္ၿပီးခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္အေလးခ်ိန္ပါကုန္ ခ်ိန္ ၆၁ တန္ အထိတင္ေဆာင္ကာ ေလထဲပ်ံတက္ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ကာ… ကီလိုမီတာ ၅၆၀၀ ကို တစ္ဆက္တည္းေမာင္းႏွင္ ႏိုင္ေသာေလယာဥ္အမ်ိဳးအစ ား ျဖစ္ပါသည္…
စက္ေလးလံုးပါသျဖင့္ စက္ႏွစ္လံုးပ်က္သြားသည္ ့တိုင္ေလယာဥ္ပ်ံသန္းရန္ လိုအပ္ေသာ Knots အတိုင္းဆက္လက္၍ လိုရာေရာက္ေအာင္ပ်ံသန္ းႏိုင္ေသာေလယာဥ္အမ်ိဳးအ စားျဖစ္ပါသည္…
ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္ေသာ ေလယာဥ္မွဴးႀကီးမွာယာယီ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးျဖစ္ကာ တြဲဘက္ေလယာဥ္မွဴးမွာလည္ း
ယာယီဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးပင္ျဖ စ္ၿပီး ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီ ၄၀၀၀ နီးပါးရိွေသာအေတြ႔အၾကံဳရင ့္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားျဖစ္ၾကပါသ ည္…တြဲဘက္ေလယာဥ္မွဴးမွာ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္စကားေျပ ာဖူးေသာအေတြ႔အၾကံဳအရ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္ကာ အလုပ္တစ္ခုကို အေကာင္းဆံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ႏိုင္ ေသာ အရည္အခ်င္းရိွသူျဖစ္ပါသည ္…ေလယာဥ္မွဴးမွာ ဒီထက္သာဖို႔သာရိွပါသည္…
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာ ဥ္ေမာင္းရာတြင္အေတာ္ဆ ံုးပိုင္းေလာ့မ်ားထဲတြင္ ပါေသာေၾကာင့္ေလယာဥ္အသစ ္စက္စက္ႀကီးကို တ႐ုတ္ျပည္တြင္သြားေရာက္ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ၿပီး အဆိုပါေလယာဥ္အားတ႐ုတ္ျပ ည္မွ ျမန္မာျပည္အထိ ကိုယ္တိုင္ေမာင္းႏွင္သ ယ္ေဆာင္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ ၍ လူႀကီးမ်ားက ယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္
တာဝန္ေပးထားျခင္းျဖစ္ ပါသည္…
ထို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာတြင္ေလယ ာဥ္မွဴးမ်ား၏ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္မ ျဖစ္နိဳင္ဟုေယဘုယ်အားျဖင ့္ သံုးသပ္ႏိုင္ပါသည္…
ဒါဆို ေလယာဥ္ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင ့္လားဟုသံုးသပ္စရာရိွပါသည ္…ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေလယာဥ္စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းပါက ေလယာဥ္မွဴးမ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္အဖြဲ႔သားမ်ားကစက္ခ ်ိဳ႕ယြင္းေၾကာင္း အနီးဆံုးေလယာဥ္ကြင္းသို႔ သတင္းပို႔ၿပီး ကြင္းဆင္းခြင့္ေတာင္းမ ည္ျဖစ္ရာ…ထိုကဲ့သို႔ သတင္း မပို႔ခဲ့ေသာေၾကာင့္…စက္ ခ်ိဳ႕ယြင္းမွဳ႕ေၾကာင့္မျ ဖစ္နိဳင္ဟုေယဘုယ်အားျဖင္ ့ သံုးသပ္နိဳင္ပါသည္…
ဒါဆို ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳကြ န္ထ႐ိုးပိုင္းခ်ိဳ႕ယြင္ းခ်က္ေၾကာင့္လားဟု သံုးသပ္စရာရိွပါသည္…ေလယာ ဥ္ တစ္စီးသည္ သူ႔သတ္မွတ္အျမန္ႏွဳန္း Knots အတိုင္းပ်ံသန္းလာခ်ိန္တြ င္ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ ႕ကြန္ထ႐ိုးပိုင္းခ်ိဳ႕ယြင ္းပါကခ်က္ခ်င္းႀကီး စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္းပ်က္ က်ရန္ခဲယဥ္းမည္ဟု
ထင္ပါသည္…ေလယာဥ္ထိန္းခ ်ဳပ္မွဳ႕ပိုင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္သည္အင္မတ န္မွျဖစ္ခဲလွသလို ဘီးမက်သည္သာျဖစ္တတ္ၾကပါသ ည္…ဒါေၾကာင့္ အနီးဆံုးေလယာဥ္ကြင္းသို ႔ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕ခ ်ိဳ႕ယြင္းခဲ့ပါက သတင္းပို႔ႏိုင္ခဲ့မည္ဟု ယူဆပါသည္…ေနာက္ျမန္မာတပ ္မေတာ္ေလယာဥ္မွဴးမ်ားသ ည္
ေနာက္ၿမီးအံုတစ္ခုလံုး စုတ္ျပတ္ေနေအာင္က်ည္မ ွန္ထားသည့္ၾကားက ထိုင္းနယ္စပ္မွ က်ိဳင္းတံုေလယာဥ္ကြင္း ေရာက္ေအာင္ေမာင္းခဲ့နိ ဳင္သူမ်ားရိွခဲ့ဖူးရာ…ေလယ ာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕ပိုင္ း ခ်ိဳ႕ယြင္းခဲ့ပါကမိနစ္အနည ္းငယ္အထိေတာ့ ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္က ာထားဝယ္တြင္ ဆင္းသက္ႏိုင္ပါသည္…
ဒါဆို မေလးေလယာဥ္ကဲ့သို႔မစ္ဆိ ုင္းျဖင့္ ပစ္ခ်တာေရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား…ဒါကေတာ ့ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ဟုဆိုႏိုင ္ပါသည္…မေလးေလယာဥ္ MH ပစ္ခ်ခံရတုန္းကသူမ်ားေလပ ိုင္နက္ေပၚမွာျဖစ္ၿပီး… ယခု Y.8 ကဲ့သို႔ မိမိလပိုင္နက္ေပၚတြင္မ ဟုတ္…မစ္ဆိုင္း Lock အလုပ္ခံရပါကလည္း
Y.8 2000 F သည္ တိုက္ပြဲဝင္သယ္ယူပို႔ေဆ ာင္ေရးေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား ျဖစ္သျဖင့္ မစ္ဆိုင္း ေလာ့ခ္ လုပ္ထားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေရဒါမွ သတိေပးေသာစနစ္ပါမည္ထင္ ပါသည္…ဒါေၾကာင့္ မစ္ဆိုင္း ေလာ့ခ္ လုပ္ခံရပါကလည္းသတင္းပို႔ ႏိုင္ခဲ့ဦးမည္ျဖစ္ပါသည္ …
ဒါဆို အမ်ားေျပာသလို ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲတာေရ ာျဖစ္ႏိုင္မလားဆိုေတာ့…ထ ိုင္းတြင္ LPG ဂက္စ္ေလာင္စအိုးမ်ားဆင္ ေပးေသာအေတြ႔အၾကံဳအရ ဂက္စ္အိုးတစ္လံုးမွာေပါ က္ကြဲရန္ မလြယ္ကူလွပါ…
ဂက္စ္အိုး အထြက္တြင္ထည့္သြင္းထား ေသာဘားေလးမွာ သတ္မွတ္ ဖိအား Psi တစ္ခုေရာက္မွသာအျပင္မွ အရာအိုးထဲသို႔ဝင္ႏိုင္မည္ ကာ…အဆိုပါ ဘားေကာင္းေနပါက ဂက္စ္အိုးဖြင့္ ဂက္စ္လႊတ္ကာ မီး႐ႈိ့ထားသည့္တိုင္ဂက္စ ္ေငြ႔သည္ကုန္သြားမည္ျဖ စ္ၿပီး အထဲသို႔မီးမေရာက္သျဖင့္ မေပါက္ကြဲႏိုင္ပါ…ဂက္စ္ အိုး ေပါက္ကြဲရန္ ဂက္စ္ေငြ႔အထြက္ဘားမေကာ င္း၍ဂက္စ္အိုးထဲသို႔ မီးေရာက္ရမည္ျဖစ္သလို…
ဘားေကာင္းေနပါက အျပင္မွ ျပင္းထန္ေသာ
အပူခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခု ရမွသာေပါက္ကြဲႏိုင္မည္ျ ဖစ္ပါသည္…ဒါကေတာ့ ခန္႔မွန္းေျပာဆိုခ်က္သာ ျဖစ္ၿပီး…ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ဂက္စ္အိုး ပါ မပါေသခ်ာမသိခဲ့ပါ…
ဒါဆို ကုန္အေလးခ်ိန္မ်ား၍လားဟု သံုးသပ္စရာရိွပါသည္…လူႀကီ း ၁၀၂ ဦး ကေလး ၁၅ ဦး၏
အေလးခ်ိန္မွာ ပ်မ္းမ်ွ တစ္ဦး ကီလို၆၀ ျဖင့္တြက္သည့္တိုင္ ၆ တန္ခြဲမျပည့္…ပါလာေသာ ကုန္ခ်ိန္ ၂.၄ တန္ျဖင့္ေပါင္း၍အျခား လက္ဆြဲကုန္ခ်ိန္မ်ားျဖင္ ့ ေပါင္းသည့္တိုင္၁၀ တန္မျပည့္သျဖင့္ တင္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ
ဝန္အားထက္ အမ်ားႀကီးလိုေနပါေသးသည္… ေနာက္ေလယာဥ္မွာ ကားႏွင့္ ေရယာဥ္မ်ားကဲ့သို႔
တင္ခ်င္သလို တင္ကာေမာင္း၍ ရသည္မဟုတ္…ဝန္အားမနိဳင္ ပါက ကြင္းမွာစတက္တည္းကေလထဲသ ို႔ မပ်ံတက္ႏိုင္ပါ…ဒါေၾကာင္ ့ ကုန္ခ်ိန္မ်ား၍ ပ်က္က်ျခင္းျဖစ္သည္ဟူေ သာေျပာဆိုခ်က္မ်ားမွာ လံုးဝ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္မရိွပါ…
ဒါဆို Y.8 ပ်က္က်တာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္သလည္ း…ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာ ေနရာအနီးတြင္
ေလွစက္ဆရာ လုပ္ကာသြားလာခဲ့ဖူးၿပီး…အဆ ိုပါေနရာသည္ ရွင္ေမာ္အထြက္ႏွင့္သိပ ္မကြာေဝးလွေသာ…
ေရထရက္မ်ား ေရတက္ ေရက်ၾကမ္းေသာေန႔မ်ားတြင ္စုပ္ဝဲအႀကီးႀကီးျဖစ္တတ္ ကာ အျခားေနရာမ်ားတြင္
ရာသီဥတု ေကာင္းမြန္ေနေသာ္လည္ းအဆိုပါေနရာ အနီးတစ္ဝိုက္တြင္ ရာသီဥတု မမွန္ ဆိုးဝါးကာလိွဳင္းေလ ျပင္းထန္ႀကီးမား၍ဘာျမဴဒါႀ တိဂံကဲ့သို႔ ေရယာဥ္မ်ားအားေရေအာက္သ ို႔ မၾကာခဏ ဆြဲခ်ေနေသာေနရာျဖစ္ပါသည ္…
ဂ်ပန္မွ စစ္ေလ်ာ္ေၾကးရထားေသာ ယခင္ကျမန္မာျပည္တြင္အႀက ီးဆံုးျဖစ္ေသာေအာင္ေတဇ ႏွင့္ ေအာင္ေဇယ် သေဘၤာႀကီး၂ စီးတြင္ ေအာင္ေတဇသည္ အဆိုပါေနရာတြင္စုပ္ဝဲတြင ္းမွ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ဘဲ နစ္ျမဳပ္ခဲ့ေသာေနရာအနီး ျဖစ္ပါသည္…ေမာ္လၿမိဳင္ ကုန္ေလွမ်ား…ပီနန္သြားေ လွမ်ား…ငါးဖမ္းေလွမ်ား…ေ ရခဲေလွမ်ား…ခရီးသည္တင္ေ လွမ်ား…လိွဳင္းေလႏွင့္ စုပ္ဝဲအတြင္းက်ေရာက္ကာန စ္ျမဳပ္ခဲ့ေသာ ေနရာလည္းျဖစ္ပါသည္…Y.8 ေလယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ေသာ ရက္က
ျမန္မာလို လဆန္း ၁၃ ရက္ျဖစ္ၿပီးအဆိုပါရက္သည္ ေရထရက္ျဖစ္၍မိုးတြင္းအခ ်ိန္အခါတြင္ ေရတက္ေရက်ၾကမ္းတမ္းေသ ာ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္…ထို႔ေၾ ကာင့္ အဆိုပါရက္တြင္ ေလွ သေဘၤာမ်ား အား ေရထဲသို႔
မၾကာ ခဏ ဆြဲခ်ေနေသာ စုပ္ဝဲႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါက…၎ေနရာ အနီးတစ္ဝိုက္တြင္လိွဳင္ း ေလ ႀကီးကာ ေရစီးအလြန္ၾကမ္း၍ရာသီဥတု မၿငိမ္ မသက္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္…
စုပ္ဝဲႀကီး အတြင္းေရာက္ဖို႔ မဆိုထားႏွင့္…စုပ္ဝဲေဘး ေရစီးေၾကာင္းသို႔ေရာက္ သြားသည္ကိုပင္ေအာင္ေတဇ လို သေဘၤာႀကီးစက္အားျဖင့္႐ုန ္းမထြက္ႏိုင္ခဲ့ပါ…ဒါေၾ ကာင့္ စုပ္ဝဲျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္တ ြင္လိႈင္း ေလ ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္ရာသီဥ တု မမွန္တတ္ပါ…
အဆိုပါအခ်ိန္တြင္ စုပ္ဝဲအရိွန္ေၾကာင့္ေလ ထုသည္ ေအာက္သို႔လည္းစုပ္ခ်ႏို င္သလို…ေလထုဖိအား လံုးဝမရိွေသာဇီး႐ိုး Barometer လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္…ေလ ယာဥ္၏ သေဘာတရားအရမည္သည့္ Knots ႏွဳန္းျဖင့္ ပ်ံသန္းသည္ျဖစ္ေစေလထုဖ ိအားမရိွပါက ခ်က္ခ်င္း ေအာက္သို႔ျပဳတ္က်
စိုက္က်မည္ျဖစ္သလို…အား ေကာင္းေသာ ေလစုပ္ဝဲျဖင့္႐ုတ္တရက္ ၾကံဳပါကလည္းေလယာဥ္မည္သိ ု႔မ်ွ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မည္မဟုတ ္ဘဲခ်က္ခ်င္း ေအာက္စိုက္က်မည္သာျဖစ္ ပါသည္…
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေရထရက္ ေရတက္ ေရက်ၾကမ္းခ်ိန္တြင္စုပ္ ဝဲျဖစ္ေပၚၿပီး အထက္ပါ အေျခအေန ႏွစ္မ်ိဳးတြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ၅၈၂၀ ၾကံဳခဲ့ရမည္ဟုယူဆပါသည္…အထ က္ပါအျဖစ္မ်ိဳးသည္ ဘာျမဴဒါႀတိဂံေဒသတြင္ျဖစ္ ေလ့ရိွေသာ ေလယာဥ္မ်ား သေဘၤာမ်ား႐ုတ္တရက္ အဆက္အသြယ္မရဘဲေပ်ာက္ဆံု းေလ့ရိွေသာ အျဖစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္…
မိုးတိမ္ေတာင္ႏွင့္ အျခားရာသီဥတုဆိုးဝါးေသာအခ် ိန္ႏွင့္ၾကံဳခဲ့ရပါလည္း… ဆိုးဝါးေသာ ရာသီဥတုေတြ႔ၾကံဳေနရေသာေ ၾကာင့္လမ္းေၾကာင္းေျပာ င္း ပ်ံသန္းရန္ဆက္သြယ္ခြင္ ့ေတာင္းမည္ဟုထင္ပါသည္… ကြၽန္ေတာ္လည္း ေလယာဥ္မၾကာခဏ ပံုမွန္စီးရေလ့ရိွရာ မိုးတိမ္ေတာင္မ်ားအတြင္ းေလယာဥ္ေရာက္သြားပါကလည္ း…ေလယာဥ္ တုန္ခါျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္…ကြၽန္ေတာ့္မ ိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ေလယာဥ္ စီးသြားရင္း ေလထုဖိအားအလြန္နည္းပါးေ သာအေျခအေနႏွင့္ၾကံဳခဲ့ရာ …ေလယာဥ္႐ုတ္တရက္ ခ်က္ခ်င္းေအာက္သို႔ေပ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႔က်သြားသည္ကိုၾ ကံဳခဲ့ဖူးေၾကာင္း အေတြ႔အၾကံဳေျပာျပဖူးပါသည္ …
ေလယာဥ္ပ်က္က်မွဳအေၾကာင္ းရင္းမွန္ကိုေတာ့ေလယာဥ ္မွ Black box ေတြ႔မွသာ ေသခ်ာသိမည္ျဖစ္ၿပီး…
ဦးစီးခ်ဳပ္မွလည္း ေတြ႔ေအာင္႐ွာမည္ဟုေျပာ ထားၿပီးျဖစ္ပါသည္…Black box ေတြ႔သည္ရိွ၍ အေၾကာင္းရင္းမွန္
ေဖာ္မထုတ္ႏိုင္ေသးခင္ မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မွ တာဝန္ရိွသူလူႀကီးမ်ားအားေ လယာဥ္မ်ား ပ်ံသန္းရာတြင္ရာသီဥတု ႐ုတ္တရက္ ဆိုးဝါးတတ္ေသာ…အဆိုပါေနရ ာမွ အနည္းငယ္ ကမ္း႐ိုးတန္းကပ္၍
ပ်ံသန္းသင့္ပါေၾကာင္းကိ ု အၾကံျပဳတင္ျပလိုပါတယ္ခင္ ဗ်ာ…
ကိုတိုး(အြန္လိုင္းကားဝပ္ ေ႐ွာ့)
Credit – Thadinatin.
တပ္မေတာ္ေလ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာ
ထပ္တူ ထပ္မ်ွ ခံစားဝမ္းနည္းမိပါသည္။
ယခုပ်က္က်ေသာ Y.8 ေလယာဥ္သည္၂၀၁၆ မတ္လအတြင္းကေရာက္ရိွလာ
ေလယာဥ္အင္ဂ်င္မွာ စက္ေလးလံုးတပ္အမ်ိဳးအစား
စက္ေလးလံုးပါသျဖင့္ စက္ႏွစ္လံုးပ်က္သြားသည္
ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္ေသာ ေလယာဥ္မွဴးႀကီးမွာယာယီ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးျဖစ္ကာ တြဲဘက္ေလယာဥ္မွဴးမွာလည္
ယာယီဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးပင္ျဖ
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာ
တာဝန္ေပးထားျခင္းျဖစ္
ထို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာတြင္ေလယ
ဒါဆို ေလယာဥ္ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင
ဒါဆို ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳကြ
ထင္ပါသည္…ေလယာဥ္ထိန္းခ
ေနာက္ၿမီးအံုတစ္ခုလံုး စုတ္ျပတ္ေနေအာင္က်ည္မ
ဒါဆို မေလးေလယာဥ္ကဲ့သို႔မစ္ဆိ
Y.8 2000 F သည္ တိုက္ပြဲဝင္သယ္ယူပို႔ေဆ
ဒါဆို အမ်ားေျပာသလို ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲတာေရ
ဂက္စ္အိုး အထြက္တြင္ထည့္သြင္းထား
ဘားေကာင္းေနပါက အျပင္မွ ျပင္းထန္ေသာ
အပူခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခု
ဒါဆို ကုန္အေလးခ်ိန္မ်ား၍လားဟု
အေလးခ်ိန္မွာ ပ်မ္းမ်ွ တစ္ဦး ကီလို၆၀ ျဖင့္တြက္သည့္တိုင္ ၆ တန္ခြဲမျပည့္…ပါလာေသာ ကုန္ခ်ိန္ ၂.၄ တန္ျဖင့္ေပါင္း၍အျခား လက္ဆြဲကုန္ခ်ိန္မ်ားျဖင္
ဝန္အားထက္ အမ်ားႀကီးလိုေနပါေသးသည္…
တင္ခ်င္သလို တင္ကာေမာင္း၍ ရသည္မဟုတ္…ဝန္အားမနိဳင္
ဒါဆို Y.8 ပ်က္က်တာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္သလည္
ေလွစက္ဆရာ လုပ္ကာသြားလာခဲ့ဖူးၿပီး…အဆ
ေရထရက္မ်ား ေရတက္ ေရက်ၾကမ္းေသာေန႔မ်ားတြင
ရာသီဥတု ေကာင္းမြန္ေနေသာ္လည္
ဂ်ပန္မွ စစ္ေလ်ာ္ေၾကးရထားေသာ ယခင္ကျမန္မာျပည္တြင္အႀက
ျမန္မာလို လဆန္း ၁၃ ရက္ျဖစ္ၿပီးအဆိုပါရက္သည္
မၾကာ ခဏ ဆြဲခ်ေနေသာ စုပ္ဝဲႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါက…၎ေနရာ အနီးတစ္ဝိုက္တြင္လိွဳင္
စုပ္ဝဲႀကီး အတြင္းေရာက္ဖို႔ မဆိုထားႏွင့္…စုပ္ဝဲေဘး ေရစီးေၾကာင္းသို႔ေရာက္
အဆိုပါအခ်ိန္တြင္ စုပ္ဝဲအရိွန္ေၾကာင့္ေလ
စိုက္က်မည္ျဖစ္သလို…အား
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေရထရက္ ေရတက္ ေရက်ၾကမ္းခ်ိန္တြင္စုပ္
မိုးတိမ္ေတာင္ႏွင့္ အျခားရာသီဥတုဆိုးဝါးေသာအခ်
ေလယာဥ္ပ်က္က်မွဳအေၾကာင္
ဦးစီးခ်ဳပ္မွလည္း ေတြ႔ေအာင္႐ွာမည္ဟုေျပာ
ေဖာ္မထုတ္ႏိုင္ေသးခင္
ပ်ံသန္းသင့္ပါေၾကာင္းကိ
ကိုတိုး(အြန္လိုင္းကားဝပ္
Credit – Thadinatin.
=======================
Y.8 5820 ဘာကြောင့်ပျက်ကျနိုင်တယ်ဆိုတာ
--------
တပ်မတော်လေ၏ သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးလေယာဉ်ဖြစ်သော…Y.8 လေယာဉ်အမှတ် ၅၈၂၀ သည်…အက်ဒမင်ပင်လယ်ပြင်တွင် ထာဝရ အနားယူသွားပြီဖြစ်ကာလေယာဉ်ပေါ်ပါသွားသော…တပ်ဖွဲ့ဝင်များ တပ်မိသားစုဝင်များအတွက်များစွာစိတ်မကောင်းဖြစ်မိသလိုနောင်ဘဝဆက်တိုင်း ဒီလိုအဖြစ်ဆိုးမျိုးမှကင်းဝေးပါစေဟုဆုတောင်းပါ၏…ကျွန်တော့်မိတ်ဆွေ WK Auto Mechanic ၏ မိတ်ဆွေများလည်းပါသွားခဲ့ပြီး…ကျန်ရစ်သူ မိသားစုများအတွက်…
ထပ်တူ ထပ်မျှ ခံစားဝမ်းနည်းမိပါသည်။
ယခုပျက်ကျသော Y.8 လေယာဉ်သည်၂၀၁၆ မတ်လအတွင်းကရောက်ရှိလာသော…လေယာဉ်အသစ်ဖြစ်ပြီး တိုက်ပွဲဝင်နိုင်သောတိုက်ခိုက်ရေးဗားရှင်း Transporter လေယာဉ်ဖြစ်ကာ…ကျည်ဒဏ် တော်ရံရာသီဥတုဒဏ်ခံနိုင်ရည်ရ်ိှပြီး…မြန်မာပြည်ရောက်ပြီးသော အခြား Y.8 လေယာဉ်များထက်အီလက်ထရွန်းပိုင်း ဆက်သွယ်ရေးပိုင်း လေယာဉ်ကွန်ထရိုးပိုင်း ရေဒါပိုင်းဆီသိုလှောင်စနစ်အပိုင်း အစစ အရာရာသာလွန်သောမောင်းနှင်ချိန် နာရီ ၁၀၀၀ ပင်မပြည့်သေးသောပျံသန်းချိန် ၀ နာရီတွင်ဝယ်ယူထားသောလေယာဉ်အသစ်ဖြစ်ပါသည်…
လေယာဉ်အင်ဂျင်မှာ စက်လေးလုံးတပ်အမျိုးအစားဖြစ်ပြီး…လေယာဉ်ဆီအပြည့်ဖြည့်ပြီးချိန်တွင် လေယာဉ်အလေးချိန်ပါကုန်ချိန် ၆၁ တန် အထိတင်ဆောင်ကာ လေထဲပျံတက်နိုင်သော လေယာဉ်အမျိုးအစားဖြစ်ကာ…ကီလိုမီတာ ၅၆၀၀ ကို တစ်ဆက်တည်းမောင်းနှင်နိုင်သောလေယာဉ်အမျိုးအစား ဖြစ်ပါသည်…
စက်လေးလုံးပါသဖြင့် စက်နှစ်လုံးပျက်သွားသည့်တိုင်လေယာဉ်ပျံသန်းရန် လိုအပ်သော Knots အတိုင်းဆက်လက်၍ လိုရာရောက်အောင်ပျံသန်းနိုင်သောလေယာဉ်အမျိုးအစားဖြစ်ပါသည်…
လေယာဉ်မောင်းနှင်သော လေယာဉ်မှူးကြီးမှာယာယီ ဒုဗိုလ်မှူးကြီးဖြစ်ကာ တွဲဘက်လေယာဉ်မှူးမှာလည်း
ယာယီဒုဗိုလ်မှူးကြီးပင်ဖြစ်ပြီး လေယာဉ်ပျံသန်းချိန် နာရီ ၄၀၀၀ နီးပါးရှိသောအတွေ့အကြုံရင့် လေယာဉ်မှူးများဖြစ်ကြပါသည်…တွဲဘက်လေယာဉ်မှူးမှာ ကျွန်တော်နှင့်စကားပြောဖူးသောအတွေ့အကြုံအရ အေးဆေးတည်ငြိမ်ကာ အလုပ်တစ်ခုကို အကောင်းဆုံး ဆုံးဖြတ်ချက်ချမှတ်နိုင်သော အရည်အချင်းရှိသူဖြစ်ပါသည်…လေယာဉ်မှူးမှာ ဒီထက်သာဖို့သာရှိပါသည်…
သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးလေယာဉ်မောင်းရာတွင်အတော်ဆုံးပိုင်းလော့များထဲတွင်ပါသောကြောင့်လေယာဉ်အသစ်စက်စက်ကြီးကို တရုတ်ပြည်တွင်သွားရောက်လေ့လာသင်ယူခဲ့ပြီး အဆိုပါလေယာဉ်အားတရုတ်ပြည်မှ မြန်မာပြည်အထိ ကိုယ်တိုင်မောင်းနှင်သယ်ဆောင်လာခဲ့ခြင်းဖြစ်၍ လူကြီးများက ယုံကြည်သောကြောင့်
တာဝန်ပေးထားခြင်းဖြစ်ပါသည်…
ထို့ကြောင့် လေယာဉ်ပျက်ကျရာတွင်လေယာဉ်မှူးများ၏ ချို့ယွင်းချက်ကြောင့်မဖြစ်နိုင်ဟုယေဘုယျအားဖြင့် သုံးသပ်နိုင်ပါသည်…
ဒါဆို လေယာဉ် စက်ချို့ယွင်းချက်ကြောင့်လားဟုသုံးသပ်စရာရှိပါသည်…ကျွန်တော်ကတော့ လေယာဉ်စက်ချို့ယွင်းပါကလေယာဉ်မှူးများနှင့် လေယာဉ်အဖွဲ့သားများကစက်ချို့ယွင်းကြောင်း အနီးဆုံးလေယာဉ်ကွင်းသို့သတင်းပို့ပြီး ကွင်းဆင်းခွင့်တောင်းမည်ဖြစ်ရာ…ထိုကဲ့သို့ သတင်း မပို့ခဲ့သောကြောင့်…စက်ချို့ယွင်းမှု့ကြောင့်မဖြစ်နိုင်ဟုယေဘုယျအားဖြင့် သုံးသပ်နိုင်ပါသည်…
ဒါဆို လေယာဉ်ထိန်းချုပ်မှုကွန်ထရိုးပိုင်းချို့ယွင်းချက်ကြောင့်လားဟု သုံးသပ်စရာရှိပါသည်…လေယာဉ် တစ်စီးသည် သူ့သတ်မှတ်အမြန်နှုန်း Knots အတိုင်းပျံသန်းလာချိန်တွင်လေယာဉ်ထိန်းချုပ်မှု့ကွန်ထရိုးပိုင်းချို့ယွင်းပါကချက်ချင်းကြီး စက္ကန့်ပိုင်းအတွင်းပျက်ကျရန်ခဲယဉ်းမည်ဟု
ထင်ပါသည်…လေယာဉ်ထိန်းချုပ်မှု့ပိုင်း ချို့ယွင်းချက်သည်အင်မတန်မှဖြစ်ခဲလှသလို ဘီးမကျသည်သာဖြစ်တတ်ကြပါသည်…ဒါကြောင့် အနီးဆုံးလေယာဉ်ကွင်းသို့လေယာဉ်ထိန်းချုပ်မှု့ချို့ယွင်းခဲ့ပါက သတင်းပို့နိုင်ခဲ့မည်ဟု ယူဆပါသည်…နောက်မြန်မာတပ်မတော်လေယာဉ်မှူးများသည်
နောက်မြီးအုံတစ်ခုလုံး စုတ်ပြတ်နေအောင်ကျည်မှန်ထားသည့်ကြားက ထိုင်းနယ်စပ်မှ ကျိုင်းတုံလေယာဉ်ကွင်းရောက်အောင်မောင်းခဲ့နိုင်သူများရှိခဲ့ဖူးရာ…လေယာဉ်ထိန်းချုပ်မှု့ပိုင်း ချို့ယွင်းခဲ့ပါကမိနစ်အနည်းငယ်အထိတော့ ထိန်းသိမ်းမောင်းနှင်ကာထားဝယ်တွင် ဆင်းသက်နိုင်ပါသည်…
ဒါဆို မလေးလေယာဉ်ကဲ့သို့မစ်ဆိုင်းဖြင့် ပစ်ချတာရော မဖြစ်နိုင်ဘူးလား…ဒါကတော့ လုံးဝမဖြစ်နိုင်ဟုဆိုနိုင်ပါသည်…မလေးလေယာဉ် MH ပစ်ချခံရတုန်းကသူများလေပိုင်နက်ပေါ်မှာဖြစ်ပြီး…ယခု Y.8 ကဲ့သို့ မိမိလပိုင်နက်ပေါ်တွင်မဟုတ်…မစ်ဆိုင်း Lock အလုပ်ခံရပါကလည်း
Y.8 2000 F သည် တိုက်ပွဲဝင်သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးလေယာဉ်အမျိုးအစားဖြစ်သဖြင့် မစ်ဆိုင်း လော့ခ် လုပ်ထားပြီဖြစ်ကြောင်းရေဒါမှ သတိပေးသောစနစ်ပါမည်ထင်ပါသည်…ဒါကြောင့် မစ်ဆိုင်း လော့ခ် လုပ်ခံရပါကလည်းသတင်းပို့နိုင်ခဲ့ဦးမည်ဖြစ်ပါသည်…
ဒါဆို အများပြောသလို ဂက်စ်အိုးပေါက်ကွဲတာရောဖြစ်နိုင်မလားဆိုတော့…ထိုင်းတွင် LPG ဂက်စ်လောင်စအိုးများဆင်ပေးသောအတွေ့အကြုံအရ ဂက်စ်အိုးတစ်လုံးမှာပေါက်ကွဲရန် မလွယ်ကူလှပါ…
ဂက်စ်အိုး အထွက်တွင်ထည့်သွင်းထားသောဘားလေးမှာ သတ်မှတ် ဖိအား Psi တစ်ခုရောက်မှသာအပြင်မှ အရာအိုးထဲသို့ဝင်နိုင်မည်ကာ…အဆိုပါ ဘားကောင်းနေပါက ဂက်စ်အိုးဖွင့် ဂက်စ်လွှတ်ကာ မီးရှို့ထားသည့်တိုင်ဂက်စ်ငွေ့သည်ကုန်သွားမည်ဖြစ်ပြီး အထဲသို့မီးမရောက်သဖြင့် မပေါက်ကွဲနိုင်ပါ…ဂက်စ်အိုး ပေါက်ကွဲရန် ဂက်စ်ငွေ့အထွက်ဘားမကောင်း၍ဂက်စ်အိုးထဲသို့ မီးရောက်ရမည်ဖြစ်သလို…
ဘားကောင်းနေပါက အပြင်မှ ပြင်းထန်သော
အပူချိန်အတိုင်းအတာတစ်ခုရမှသာပေါက်ကွဲနိုင်မည်ဖြစ်ပါသည်…ဒါကတော့ ခန့်မှန်းပြောဆိုချက်သာဖြစ်ပြီး…လေယာဉ်ပေါ်တွင် ဂက်စ်အိုး ပါ မပါသေချာမသိခဲ့ပါ…
ဒါဆို ကုန်အလေးချိန်များ၍လားဟုသုံးသပ်စရာရှိပါသည်…လူကြီး ၁၀၂ ဦး ကလေး ၁၅ ဦး၏
အလေးချိန်မှာ ပျမ်းမျှ တစ်ဦး ကီလို၆၀ ဖြင့်တွက်သည့်တိုင် ၆ တန်ခွဲမပြည့်…ပါလာသော ကုန်ချိန် ၂.၄ တန်ဖြင့်ပေါင်း၍အခြား လက်ဆွဲကုန်ချိန်များဖြင့် ပေါင်းသည့်တိုင်၁၀ တန်မပြည့်သဖြင့် တင်ဆောင်နိုင်သော
ဝန်အားထက် အများကြီးလိုနေပါသေးသည်…နောက်လေယာဉ်မှာ ကားနှင့် ရေယာဉ်များကဲ့သို့
တင်ချင်သလို တင်ကာမောင်း၍ ရသည်မဟုတ်…ဝန်အားမနိုင်ပါက ကွင်းမှာစတက်တည်းကလေထဲသို့ မပျံတက်နိုင်ပါ…ဒါကြောင့် ကုန်ချိန်များ၍ ပျက်ကျခြင်းဖြစ်သည်ဟူသောပြောဆိုချက်များမှာ လုံးဝ ဖြစ်နိုင်ဖွယ်မရှိပါ…
ဒါဆို Y.8 ပျက်ကျတာ ဘာကြောင့်ဖြစ်နိုင်သလည်း…ကျွန်တော်ဟာ လေယာဉ်ပျက်ကျရာ နေရာအနီးတွင်
လှေစက်ဆရာ လုပ်ကာသွားလာခဲ့ဖူးပြီး…အဆိုပါနေရာသည် ရှင်မော်အထွက်နှင့်သိပ်မကွာဝေးလှသော…
ရေထရက်များ ရေတက် ရေကျကြမ်းသောနေ့များတွင်စုပ်ဝဲအကြီးကြီးဖြစ်တတ်ကာ အခြားနေရာများတွင်
ရာသီဥတု ကောင်းမွန်နေသော်လည်းအဆိုပါနေရာ အနီးတစ်ဝိုက်တွင် ရာသီဥတု မမှန် ဆိုးဝါးကာလှိုင်းလေ ပြင်းထန်ကြီးမား၍ဘာမြူဒါတြိဂံကဲ့သို့ ရေယာဉ်များအားရေအောက်သို့ မကြာခဏ ဆွဲချနေသောနေရာဖြစ်ပါသည်…
ဂျပန်မှ စစ်လျော်ကြေးရထားသော ယခင်ကမြန်မာပြည်တွင်အကြီးဆုံးဖြစ်သောအောင်တေဇနှင့် အောင်ဇေယျ သင်္ဘောကြီး၂ စီးတွင် အောင်တေဇသည် အဆိုပါနေရာတွင်စုပ်ဝဲတွင်းမှ ရုန်းမထွက်နိုင်ဘဲ နစ်မြုပ်ခဲ့သောနေရာအနီးဖြစ်ပါသည်…မော်လမြိုင် ကုန်လှေများ…ပီနန်သွားလှေများ…ငါးဖမ်းလှေများ…ရေခဲလှေများ…ခရီးသည်တင်လှေများ…လှိုင်းလေနှင့် စုပ်ဝဲအတွင်းကျရောက်ကာနစ်မြုပ်ခဲ့သော နေရာလည်းဖြစ်ပါသည်…Y.8 လေယာဉ်မတော်တဆဖြစ်သောရက်က
မြန်မာလို လဆန်း ၁၃ ရက်ဖြစ်ပြီးအဆိုပါရက်သည် ရေထရက်ဖြစ်၍မိုးတွင်းအချိန်အခါတွင် ရေတက်ရေကျကြမ်းတမ်းသော အချိန်ဖြစ်ပါသည်…ထို့ကြောင့် အဆိုပါရက်တွင် လှေ သင်္ဘောများ အား ရေထဲသို့
မကြာ ခဏ ဆွဲချနေသော စုပ်ဝဲကြီး ဖြစ်ပေါ်ခဲ့ပါက…၎င်းနေရာ အနီးတစ်ဝိုက်တွင်လှိုင်း လေ ကြီးကာ ရေစီးအလွန်ကြမ်း၍ရာသီဥတု မငြိမ် မသက်ဖြစ်နိုင်ပါသည်…
စုပ်ဝဲကြီး အတွင်းရောက်ဖို့ မဆိုထားနှင့်…စုပ်ဝဲဘေး ရေစီးကြောင်းသို့ရောက်သွားသည်ကိုပင်အောင်တေဇလို သင်္ဘောကြီးစက်အားဖြင့်ရုန်းမထွက်နိုင်ခဲ့ပါ…ဒါကြောင့် စုပ်ဝဲဖြစ်ပေါ်နေချိန်တွင်လှိုင်း လေ ရေစီးကြောင်းနှင့်ရာသီဥတု မမှန်တတ်ပါ…
အဆိုပါအချိန်တွင် စုပ်ဝဲအရှိန်ကြောင့်လေထုသည် အောက်သို့လည်းစုပ်ချနိုင်သလို…လေထုဖိအား လုံးဝမရှိသောဇီးရိုး Barometer လည်းဖြစ်နိုင်ပါသည်…လေယာဉ်၏ သဘောတရားအရမည်သည့် Knots နှုန်းဖြင့် ပျံသန်းသည်ဖြစ်စေလေထုဖိအားမရှိပါက ချက်ချင်း အောက်သို့ပြုတ်ကျ
စိုက်ကျမည်ဖြစ်သလို…အားကောင်းသော လေစုပ်ဝဲဖြင့်ရုတ်တရက်ကြုံပါကလည်းလေယာဉ်မည်သို့မျှ ထိန်းသိမ်းနိုင်မည်မဟုတ်ဘဲချက်ချင်း အောက်စိုက်ကျမည်သာဖြစ်ပါသည်…
ကျွန်တော်ကတော့ ရေထရက် ရေတက် ရေကျကြမ်းချိန်တွင်စုပ်ဝဲဖြစ်ပေါ်ပြီး အထက်ပါ အခြေအနေ နှစ်မျိုးတွင် တစ်မျိုးမျိုးဖြင့် ၅၈၂၀ ကြုံခဲ့ရမည်ဟုယူဆပါသည်…အထက်ပါအဖြစ်မျိုးသည် ဘာမြူဒါတြိဂံဒေသတွင်ဖြစ်လေ့ရှိသော လေယာဉ်များ သင်္ဘောများရုတ်တရက် အဆက်အသွယ်မရဘဲပျောက်ဆုံးလေ့ရှိသော အဖြစ်မျိုးဖြစ်ပါသည်…
မိုးတိမ်တောင်နှင့် အခြားရာသီဥတုဆိုးဝါးသောအချိန်နှင့်ကြုံခဲ့ရပါလည်း…ဆိုးဝါးသော ရာသီဥတုတွေ့ကြုံနေရသောကြောင့်လမ်းကြောင်းပြောင်း ပျံသန်းရန်ဆက်သွယ်ခွင့်တောင်းမည်ဟုထင်ပါသည်…ကျွန်တော်လည်း လေယာဉ်မကြာခဏ ပုံမှန်စီးရလေ့ရှိရာ မိုးတိမ်တောင်များအတွင်းလေယာဉ်ရောက်သွားပါကလည်း…လေယာဉ် တုန်ခါခြင်းသာ ဖြစ်ပါသည်…ကျွန်တော့်မိတ်ဆွေတစ်ယောက်လေယာဉ်စီးသွားရင်း လေထုဖိအားအလွန်နည်းပါးသောအခြေအနေနှင့်ကြုံခဲ့ရာ…လေယာဉ်ရုတ်တရက် ချက်ချင်းအောက်သို့ပေ ၂၀၀၀ ကျော်ခန့်ကျသွားသည်ကိုကြုံခဲ့ဖူးကြောင်း အတွေ့အကြုံပြောပြဖူးပါသည်…
လေယာဉ်ပျက်ကျမှုအကြောင်းရင်းမှန်ကိုတော့လေယာဉ်မှ Black box တွေ့မှသာ သေချာသိမည်ဖြစ်ပြီး…
ဦးစီးချုပ်မှလည်း တွေ့အောင်ရှာမည်ဟုပြောထားပြီးဖြစ်ပါသည်…Black box တွေ့သည်ရှိ၍ အကြောင်းရင်းမှန်
ဖော်မထုတ်နိုင်သေးခင်မှာတော့ ကျွန်တော်မှ တာဝန်ရှိသူလူကြီးများအားလေယာဉ်များ ပျံသန်းရာတွင်ရာသီဥတု ရုတ်တရက် ဆိုးဝါးတတ်သော…အဆိုပါနေရာမှ အနည်းငယ် ကမ်းရိုးတန်းကပ်၍
ပျံသန်းသင့်ပါကြောင်းကို အကြံပြုတင်ပြလိုပါတယ်ခင်ဗျာ…
ကိုတိုး(အွန်လိုင်းကားဝပ်ရှော့)
Credit – Thadinatin.
0 comments :
Post a Comment